Seppo! Verander je lessen in activerende games! (uitverkocht)
Stel je voor: Je hebt een GPS kaart, foto of 360 graden foto en laadt op als gameboard en zet er
allerlei opdrachten en vragen in die met jouw vak te maken hebben. De student opent de game
eenvoudig op een mobiele telefoon en wordt toegelaten in de door jou gecreëerde wereld. Terwijl
zij jouw vragen beantwoorden, opdrachten en challenges uitvoeren, monitor jij de game vanaf je
laptop. Je deelt punten uit, geeft live feedback en volgt de voortgang van de spelers. Je leerlingen
sturen o.a. filmpjes op waarin ze hun vaardigheden en kennis demonstreren. Spelers kunnen
feedback geven op de antwoorden van andere spelers en kunnen via het leaderboard volgen wat
hun positie is. Met Seppo kun je dat! En nog veel meer…
Wat is Seppo?
Seppo is het Do It Yourself Gamification platform dat wereldwijd 2 miljoen spelers heeft. Seppo is het
resultaat van een kruisbestuiving van Finse docenten en gamedevelopers. Finland staat vooral
bekend als gidsland in het onderwijs èn technologie. Het beste van twee werelden is bij elkaar
gebracht. Seppo is gebouwd met de dagelijkse praktijk van docenten in gedachten en zit vol met
didactische en pedagogische elementen waarmee je jouw lessen echt wezenlijk kunt veranderen.
Deze cursus heeft 3 cursusmomenten en 2 supportsessies waar je hulp en vragen kunt stellen. Daarnaast krijg je de licenties om direct te gebruiken binnen je lessen. Let op er zijn maar 15 plekken!
Sessie 1 – Dinsdag 30 maart – 15.30 – 17.00 – Online
Je leert wat de toegevoegde waarde is van Gamification met een onderbouwing vanuit
onderwijskundige theorieën. Hieruit wordt direct duidelijk waarom Gamification een serieus
leermiddel is en geen gimmick.
Je ontvangt een Premium Seppo Licentie en gaat direct praktisch aan de slag. We denken en praten
hardop zodat we kunnen leren van elkaars ideeën en voorbeelden. Thuis ga je verder met het
bouwen van jouw game.
Supportsessie – Dinsdag 6 april – 15.30-16.30 – Online
Nu je aan het bouwen bent gegaan loop je misschien ergens tegenaan, wil je even snel weten hoe
iets zit. Tijdens deze sessie staat de lijn open voor al jullie vragen.
Sessie 2 – Dinsdag 20 april 15.30 – 17.00 – Online
In deze sessie bekijken we elkaars games en ontvang je tips en feedback om je game nog sterker te
maken. Je leert hoe je levels bouwt in je games en besteden aandacht aan het opzetten van een
goede gamestory en gameflow. We blikken alvast vooruit op de lanceringsweken en je leert hoe je de
game activeert, distribueert en live kunt monitoren.
EVENT: Lanceringsweken (17 mei – 28 mei)
In deze weken lanceer je jouw game en gaan de leerlingen de game spelen! Echt een spannend en
leerzaam moment om naar uit te kijken.
Supportsessie – Dinsdag 18 mei – 15.30-16.30
Nu in deze weken je game live gaat, is het wel fijn om nog wat support te krijgen.
Sessie 3 – Dinsdag 1 juni – 15.30 – 16.30
In deze sessie blikken we terug op elkaars games, ervaringen, blunders en successen. We reflecteren
op de educatieve waarde van de games en op je innovatieproces. En we bekijken hoe je met één
druk op de knop naar de reacties van je leerlingen kunt zien. Heel waardevol en ontzettend grappig
om te zien.