(On)opvallend gedrag…en nu?
Tijdens de training bespreken we dat er veel verschillen zijn tussen jongeren, ook als er geen diagnose aan
te pas komt. Hoe kun je als professional signaleren wat deze verschillen zijn? En misschien nog wel
belangrijker; weet je hoe je met deze verschillen om moet gaan en welke aanpak je moet hanteren?
Bewustwording van het eigen gedrag is hierbij een belangrijk uitgangspunt. dagelijkse praktijk, waarbij onder
andere cognitieve therapie en een gedragsmatige aanpak centraal staan.
Jouw resultaat:
Je hebt kennis van internaliserend en externaliserend gedrag van jongeren en weet welke aanpak je moet
inzetten om ervoor te zorgen dat de jongere(n) tot een positieve sociaal-emotionele en didactische
ontwikkeling kan komen. Je bent je bewust van het feit dat jouw eigen gedrag veel invloed heeft op het
gedrag van de jongeren en kunt dit gebruiken om preventief te handelen.
Voor wie:
Medewerkers die kinderen en jongeren met psychische en gedragsmatige problematieken begeleiden.
Werkwijze:
De trainingen die wij geven zijn een mix van theorie, praktijk en interactie. Door het behandelen van veel
praktijkvoorbeelden gaat de
theorie leven en is de vertaling naar jouw eigen praktijk nog makkelijker te maken. Tijdens onze trainingen is
er altijd ruimte voor inbreng van jouw vragen of voorbeelden.
Inhoud:
Tijdens deze trainingen zal er kennisoverdracht plaatsvinden over gedrag. Hoe ga je om met de verschillen
tussen (gedrag van) studenten in een groep? En wanneer moet je als docent reageren en op welke manier
doe je dat?
Belagrijke begrippen tijdens deze training: ‘bewustwording, externaliserend gedrag, internaliserend gedrag,
sensitief responsief, belangrijk lastig methodiek, gedragsaanpak, ABCD-schema, cognitieve aanpak’.
Trainer: https://serradura.nl/Trainer/
Wij gaan met deze scholing de samenwerking met vista aan, deze scholing zal daarom ook plaatsvinden bij de Sibemaweg 20 te Maastricht. Wil je deelnemen mail dan naar talentenacademie@svopl.nl